Rotte appels - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Katy Smith - WaarBenJij.nu Rotte appels - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Katy Smith - WaarBenJij.nu

Rotte appels

Blijf op de hoogte en volg Katy

09 Februari 2018 | Kenia, Mombassa

Tussen alle mooie dingen die we hier zien ontstaan zijn er ook wat minder fraaie dingen. Een van de scholen die we bezoeken, de school die door de DDSF wordt gesteund St. Peters the Rock blijkt een enorm management probleem te hebben. De afgelopen dagen hebben er pittige gesprekken plaatsgevonden tussen de verschillende partijen. Zo heeft de DDSF op een zonnige ochtend in de haven/boulevard vergaderd (tevens “kantoor” van de chairman). Ook hebben we savonds in hotel flamingo gezeten tussen de lokale bevolking om met de leerkrachten te praten. Er kwam veel ellende naar boven.
Savonds laat hebben we nog een contract opgesteld wat door alle partijen ondertekend diende te worden.
Het gesprek de volgende dag bracht nog meer mismanagement omhoog. Het is teveel om hier te gaan noemen maar 1 ding is zeker: things need to change! DDSF heeft een punt gemaakt: alles op orde of geen steun meer. De directrice krijgt de rest van de maand de tijd om verandering door te voeren. Afwachten dus.
In een land waar corruptie een normaal iets is moeten we ons ook niet teveel verbazen. Toch is het belangrijk te vechten voor de kinderen van deze school. Sommige kinderen hebben niks, elk leuk moment is er toch weer één!
Ondertussen gaan alle goede dingen dus uiteraarddoor! De leerkrachten werken met passie en hart voor “hun” kids. Zolang zij noet opgeven gaan wij ook door!:-) :-) Daarover meer in mijn volgende stukje!

• 12 Februari 2018 - 20:56

Tanja: